Problemen met DVD's

We hebben gemerkt dat er heel wat gebruikers recent problemen ondervinden met DVD’s met onze kaarten. Dit heeft te maken met het Windows-systeembestand secdrv.sys dat ontbreekt (in Windows 10) of uitgeschakeld werd na een beveiligingsupdate (in Windows Vista, Windows 7 en Windows 8). De uitgever van deze (inmiddels verouderde) software kan geen ondersteuning meer bieden op deze recente systemen.

De gebruikers met Windows 10 kunnen wij op dit moment helaas geen oplossing aanbieden. Misschien kan ťťn van de onderstaande alternatieven bruikbaar zijn voor u.

  • Onze kaarten zijn nog steeds digitaal verkrijgbaar (tegen betaling). Meer info vindt u op onze website onder ‘Rasterbestanden’.

  • Van onze topokaarten werden applicaties voor pc, smartphone en tablet gemaakt door o.a. de firma Geolives. Met deze applicaties heeft u dezelfde mogelijkheden als met de cd-roms. Een abonnement kan worden aangekocht via hun website.

  • Voor het bekijken van onze kaarten (dus geen routing) kan u een beroep doen op onze topomapviewer. Links in het menu vindt u verschillende types van topokaarten en orthofoto’s.

Voor Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 wordt door Microsoft een oplossing voorzien, waarbij het betreffende systeembestand weer ingeschakeld wordt. Hierbij dient u een opdrachtprompt uit te voeren met verhoogde machtigingen en daarin de volgende commando’s in te geven, telkens gevolgd door 'Enter':

sc config secdrv start= auto
sc start secdrv

> Hoe voer ik een opdracht uit met verhoogde machtigingen?

Uitgebreidere informatie over dit probleem kan u vinden op https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3086255 (Engels).

Welke DVD's?