Een nieuwe website

In 2020 kreeg de website van het NGI een nieuwe look. Als digitaal uithangbord van onze organisatie was het belangrijk dat deze ook mee evolueerde met de nieuwe huisstijl.

 

De website kreeg echter niet enkel een visuele make-over, ook inhoudelijk werd met een kritisch oog naar de content gekeken en werd deze waar nodig herschreven, geüpdatet of gereduceerd. Te veel technische informatie werd vermeden om de site toegankelijk te houden voor een breed doelpubliek.

Voor de ontwikkeling van de website werd beroep gedaan op de externe firma Bridgeneers (toen nog Absoluut). In samenwerking met hen werd gekozen om te werken met WordPress als platform. Na de ontwikkelingsfase kon de website zo makkelijk intern onderhouden worden.

De structuur van de website is bewust eenvoudig gehouden zodat bezoekers intuïtief hun weg kunnen vinden. Het hoofdmenu bestaat uit drie onderdelen: Aanbod, Cases en Perspectieven. De focus ligt dus sterk op de verwezenlijkingen en projecten waar het NGI aan (mee)werkt. Daarnaast is er een kleiner submenu met meer praktische informatie. Je vindt hier de link naar een nieuwspagina waar artikels op verschijnen met de laatste nieuwtjes, maar ook een FAQ-pagina, Job pagina, partner pagina, contact pagina en een pagina met meer informatie over het NGI. Tenslotte kan je in dit menu ook een link vinden naar de eveneens spiksplinternieuwe Webshop.

Na de lancering van de website in April werd deze in de loop van het jaar nog verder op punt gezet. Het resultaat kunt u hier bekijken: www.ngi.be. Ook in 2021 is het de bedoeling dat de website nog verder groeit en evolueert naar de geografische informatiesite bij uitstek in België.