TopoMapViewer: we werden opgemerkt

In het midden van 2020 werd onze TopoMapViewer uitgebreid met de mogelijkheid om opmerkingen toe te voegen op CartoWeb.be. ( https://topomapviewer.ngi.be )

Dit was mogelijk dankzij het voorbereidende werk van meerdere departementen om de processen te implementeren die alle verschillende soorten opmerkingen kunnen opvangen en correct afhandelen. Het toevoegen van deze functionaliteit aan de TopoMapViewer geeft het NGI een extra bron aan crowdsourcing die de gebruikers toelaat om fouten op onze digitale kaart op een eenvoudige manier aan te duiden. In iets minder dan een jaar tijd hebben we via deze weg 689 opmerkingen ontvangen!

Met een gemiddelde van 25 600 gebruikers per maand sinds deze toevoeging blijkt de TopoMapViewer nog steeds een populaire plek te zijn om onze kaarten te bekijken.
Het WebTeam blijft dit verder ontwikkelen ondermeer om het gebruik van de applicatie zo eenvoudig mogelijk te houden, alsook werkend op een breed scala van toestellen.